استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

انهدام باند قاچاق انسان در عملیات دستگیری قاتل فراری + عکس

  • کد خبر: ۱۸۱۲۲۹
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
انهدام باند قاچاق انسان در عملیات دستگیری قاتل فراری + عکس
باند قاچاقچیان انسان در مرز‌های غربی کشور هنگامی متلاشی شد که اعضای آن قصد داشتند متهم به قتل فراری مشهدی را به همراه افراد دیگری از مرز خارج کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح ماجرای دستگیری قاتل ۱۸ ساله‌ای که راننده پراید را در مشهد به قتل رسانده بود و قصد خروج از مرز‌های غربی کشور را داشت گفت:در پی جنایتی که هشتم تیر گذشته در مشهد رخ داد و موتور سوار ۱۸ ساله پس از قتل راننده پراید متواری شد، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به ردیابی متهم پرداختند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده افزود: ساعتی بعد با بررسی و بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم به قتل فراری مشخص شد. در ادامه این عملیات که با دستورات قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب همراه بود، سرنخ‌هایی به دست آمدکه نشان می‌داد «امیرحسین-ل» (متهم) به سوی شهر‌های شمالی کشور در حرکت است. تحلیل‌های کارشناسی مسیر حرکت متهم به قتل فراری نیز بیانگر آن بود که وی قصد خروج از کشور را دارد، اما چون کارآگاهان یقین داشتند که وی پول زیادی به همراه ندارد و خروج وی با مشکلاتی مواجه خواهد شد، رصد‌های اطلاعاتی را روی افرادی متمرکز کردند که با متهم در ارتباط بودند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در همین حال سرنخ‌هایی از یکی از بستگان «امیرحسین –ل» به دست آمد که تجزیه و تحلیل‌های ماجرا به فرضیه خروج از مرز قوت بخشید و بدین ترتیب این مرد در یکی از کلان شهر‌های شمالی کشور زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت. مراقبت‌های نامحسوس و پوششی کارآگاهان به نتایجی از انتقال پول و هماهنگی با قاچاقچیان انسان در مرز‌های غربی کشور رسید، اما عملیات دستگیری برای شناسایی قاچاقچیان مرزی به تاخیر افتاد. سرهنگ کارآگاه شفیع‌زاده در ادامه این گفت وگوی اختصاصی خاطرنشان کرد: به محض این که گروه نامحسوس تعقیب متهم، اطلاعات کامل را به مشهد فرستادند گروه دیگری از افسران زبده اداره جنایی به سرپرستی سروان اسماعیل عظیمی مقدم عازم شهر‌های شمالی کشور شدند تا عملیات دستگیری را آغاز کنند.

انهدام باند قاچاق انسان در عملیات دستگیری قاتل فراری + عکس

وی گفت: در اولین مرحله از اقدامات پلیسی، ابتدا مردی که از بستگان متهم بود و شرایط فرار را برای وی تسهیل می‌کرد به صورت غافلگیرانه دستگیر شدو در همان بازجویی‌های مقدماتی زوایای پنهان این فرار مرزی را لو داد؛ بنابراین گروه دیگری از کارآگاهان قبل عزیمت به منطقه صفر مرزی، بلافاصله مشخصات قاتل فراری و قاچاقچیان انسان در مرز را به نیرو‌های پلیس آگاهی ارومیه گزارش دادند. سپس با هماهنگی قضایی و پلیسی عملیات دستگیری باند قاچاق انسان با همکاری نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

رئیس پلیس خراسان رضوی ادامه داد: طولی نکشید که روز پنج شنبه گذشته متهم ۱۸ ساله در حالی به دام افتاد که توسط قاچاقچیان به یکی از روستا‌های مرزی رسیده بود و دو تن از قاچاقچیان انسان مشغول انتقال وی و چند نفر دیگر از مرز‌های غربی به ترکیه بودند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده تاکید کرد: ساعتی بعد اعضای باند قاچاق انسان و متهم به قتل فراری در محاصره نیرو‌های نظامی و انتظامی قرار گرفتند و در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند. لحظاتی بعد نیز تصویر متهم ۱۸ ساله از طریق فضای مجازی برای گروه عملیاتی اعزامی از مشهد ارسال شد و با تایید موضوع توسط افسر پرونده، وی به تهران انتقال یافت و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

مقام ارشد انتظامی در پلیس آگاهی خراسان رضوی با تقدیر از قاضی دکتر صفری و مقامات نظامی و انتظامی که در متلاشی شدن باند قاچاق انسان و دستگیری متهم به قتل فراری نقش داشتند، تصریح کرد: با انتقال متهم مذکور به مشهد تحقیقات زیر نظر قاضی ویژه قتل عمد ادامه خواهد یافت.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->